lördag 7 februari 2009

You don't want to change the world like you say

Nu sitter jag här igen och spelar tetris. Konstigt nog nostalgilyssnar jag på The Offspring. Bättre det än Di Leva. Men det är lite irriterande att det ibland dyker upp saker från Half-Life 2 i mitt huvud, eftersom jag nördade det spelet samtidigt som jag var inne i en Offspring-period. Det måste ha varit några år sen. Kanske fem. Underligt att det sittar kvar.

Hur som helst är det tomt här. Marie sov här inatt, men åkte för ungefär en timme sen. Tyvärr mitt i vårt filmtittande. Den lilla sjöjungfrun! Det är också nostalgi på hög nivå. Jag tycker om sånt. Förändringar behövs, men det betyder inte att dåtiden ska glömmas bort som att den aldrig har existerat. Jag tycker om att minnas. Det är som att flyga tillbaka till en annan tid, trots att omgivningen är precis likadan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hatar att jag var tvungen att åka.
Du är tvärtemot mig. Jag hatar att minnas.