måndag 16 februari 2009

Genomskinligt grå

Hade ni låtsaskompisar när ni var små? Jag hade hur många som helst. Mina närmsta låtsaskompisar hette Kylskåpet och Skafferiet. Ifrågasätt inte namnen tack, jag vet inte var jag fick dem ifrån. Jag var mycket medveten om att de inte existerade i verkligheten, utan bara i min fantasti. Men det var ett fantastiskt tidsfördriv, speciellt under långa bilresor. Min bror krävde dock på gång att de skulle visa sig, för annars var deras frånvaro ett bevis på att de inte fanns. Men jag hävdade bestämt att de bara var på semester. Vilket de alltid var. Såklart.

Tänk vilken udda barnbok det hade kunnat bli av mina fantasier. Kylskåpet och Skafferiet på äventyr - på Kanarieöarna. Jag kanske borde satsa på att bli barnboksförfattare.. eller inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är ju lite konstig du :*