fredag 13 februari 2009

Irritationsobjekt

Dagens irritationsobjekt: Eksem.

Jag har inte haft problem med eksem sen mellanstadiet, men helt plötsligt uppkommer en liten torr fläck på underarmen. Jag fattade först inte vad det var, för jag hade förträngt allt som har med eksem att göra. Nu är det tillbaka. Men det är inte kärleksfulla kramar och ett "välkommen tillbaka" det får motta. Det är inte heller ett hat av högsta nivå. Inte än, för det är så pass lindrigt. Peppar peppar ta i trä!

Jag tänkte klaga mera, men jag tror inte att någon i världen är intresserad av mina hudproblem. Så för min del räcker det nu. Men om ni har något att klaga över, varsågoda. Annars tänkte jag låta optimisten i mig avsluta det här inlägget. Imorgon åker jag och Marie till Stockholm, så jag kan till och med kosta på mig ett leende ikväll. Det finns anledningar till att le, trots att huden inte vill som jag vill. För det kanske är som de sju dvärgarna säger. Vad gör det om hundra år?

1 kommentar:

Anonym sa...

"ingen kommer att minnas om hundra år" Om vi ska citera Kent också.
Men smörj o kleta så försvinner det nog eftersom det ändå är såpass lite.
Imorgon kommer bli bäst :*