torsdag 26 februari 2009

Hjärtlös

Ibland kommer det såna där stunder då musiken är så underbar att man inte riktigt vet var man ska ta vägen. Som ikväll. På Spotify kan man nu lyssna på Kusowskys skiva Hjärtlös, som är så fantastisk att lyckotårar letar sig fram i ögonvrån. Imorgon beställer jag skivan från cdon. Det finns helt enkelt inga alternativ. Jag måste ha den.

Jag är inte hjärtlös.
Jag har ett hjärta.
Som dunkar.
Och just nu ler det.


Hjärtlös
"Du, allt det där som du gjorde mot mig
ja det säger ju endast en sak
Att du är rädd och att du hatar dig själv
Men jag är stark nog att säga förlåt

Hjärtlös
du kan va, du kan va hjärtlös
men du är ju, du är ju hjälplös
Hjärtlös
du kan va, du kan va hjärtlös
men du är ju, du är ju hjälplös

Du sa, det är inte det, det är dig jag vill ha
Jag sa, kan du inte låta mig va?
Så jag, jag lever upp min tid med behag
men allt du rör vid det lämnar dig kvar

Hjärtlös
du kan va, du kan va hjärtlös
men du är ju, du är ju hjälplös
Hjärtlös
du kan va, du kan va hjärtlös
men du är ju, du är ju hjälplös"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är jättefint. Låten är fin och bara åhhh<3

Anonym sa...

åh kära Kusowskys! har så fina minnen till dem. och även om du inte vet vem jag är så tänkte jag mest kommentera för att låten är så fin och jag tycker verkligen att det var ett bra beslut att köpa den :)