onsdag 18 februari 2009

I-landsproblem?

Det kryllar av i-landsproblem. De finns överallt, vart man än vänder sig! Jag kom att tänka på ett av dem. Det handlar om pizza.

Brukar ni köpa pizza ibland? Det antar jag att ni brukar. På min pizzeria (Ja, jag anser att man kan kalla den så. Vi har en fin relation som har varit i några år nu, och jag tänker inte svika än på ett tag) finns det närmare hundra sorters pizzor. Plus en del kebabrätter och sallader. Sammanlagt blir det över hundra. Hur sjutton ska man kunna bestämma sig? Det är ett helt äventyr att komma fram till saken, speciellt om man lider av beslutsångest som jag.

Jag undrar bara en sak. Är det verkligen nödvändigt med så många sorter? Varför inte ha en grundpizza och sedan lägga på precis vad man vill? Det skulle i alla fall pizzeriorna spara tryckkostnader på, eftersom menyerna skulle kunna kortas ner en hel del. En nackdel är förstås att vi inte får några alternativ att välja mellan, så vi kanske aldrig lyckas komma fram till något på egen hand. Det skulle ju kunna göra pizzaätandet lite besvärligt.

Håhåjaja, tänk att en liten pizza, eller stor, kan skapa såna problem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grundpizza! Hel på den idén har jag varit länge nu.
Men vi har ju lika mycket beslutsångest nu iaf. Så kanske inte gör så stor skillnad för den.
Men då kan vi tänka på miljön istället. Vi sparar på papper om vi kortar ner menyn!