onsdag 11 februari 2009

Oblivion

Ibland dras jag till datorn som en magnet. Speciellt när man borde göra tråkiga saker som att städa. För visst lockar datorn mycket mer än att dammsuga?

Jag kollar på oblivion-klipp på youtube och ser antagligen ut som ett barn i en godisaffär. För Oblivion är världens bästa rpgspel, bästa spelet överhuvudtaget, enligt min åsikt. Om man kan vara kär i datorspel, så är jag definitivt det. Jag och Oblivion, vi har tillbringat många timmar tillsammans. Hundratals. Men jag har spelat i stort sett ingenting de senaste månader och just nu saknar jag det så otroligt mycket. Ja, det var mitt beroende. Och ja, jag älskade att vara beroende. Jag har en känsla av att vi kommer återuppta vår relation. Jag och Oblivion, alltså.

Tyvärr har dygnet för få timmar. Man måste spela minst 2 timmar om dagen. Minst. Gärna 3 eller mer. Ännu mer på helgerna. Annars är det meningslöst. Jag tycker att jag redan nu har tidsbrist ibland, så jag förstår inte riktigt hur spelandet ska få plats i min värld igen.

Jag är tveksam till om någon är intresserad av det här. Möjligtvis Ninni, för hon är en übernörd som drömmer i spelformat, precis som jag en gång var. Men ni kan vara lugna, det här kommer nog inte vara ett återkommande tema.

Men jag skulle behöva lite tips på vad jag ska blogga om, för att detta inte ska upprepa sig. Se det som ett hot eller en önskan. Bestäm själv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Morrowind var mitt beroende!

Anonym sa...

Men nörd :*

Anonym sa...

Börja spela wow, kvinna. 11 miljoner spelare kan inte ha fel.

Anonym sa...

haha jag försöker blogga så mycket jag orkar men vissa dagar orkar jag inte sitta vid datorn^^ vad roligt att du läser min blogg:D ses vi nästa helg?=) kram