fredag 19 september 2008

Såhär kan en fredag vara

Jag är fruktansvärt trött och har problem med att tänka ordentligt, det kanske jag alltid har. Men eftersom jag har lovat mig själv att blogga aktivt, gör jag nu ett försök till att berätta om min dag. Den här dagen har jag nämligen inte sysselsatt mig med något så tråkigt som att att jobba.

För idag har jag träffat mitt lilla beroende Marie, vilket enligt min bror inte är så ovanligt. Innan jag stack hemifrån frågade han vad jag skulle göra. När jag svarade att jag skulle träffa Marie utbrast han "Igen!?" Han förstår helt enkelt inte vad vi sysslar med på Kupolen och vad som kan vara så trevligt. Med med Marie i närheten blir vad som helst bra.

Vi är faktiskt experter på att sitta på bänkar och prata. Ibland, som idag, kan Marie bli lite hyper och börja sjunga barnvisor eller såna hon gjort själv. "Jag är fyra år, fyra år och jag är ingen pedofil." Ja, hon kommer utan tvekan att bli låtskrivare eller artist en dag. På det sättet kanske hon kan tjäna pengar åt mig också, så jag slipper arbeta.

Man säger till mig att jag är rätt bra

men vad gör det när du är bättre än jag?

2 kommentarer:

Anonym sa...

OM jag är bättre är du bäst<3

Emno sa...

Marie: Men du är bättre än bäst. <3