fredag 26 september 2008

Drömyrket?

Jag hittade en trevlig jobbannons! Butiksbiträde på djuraffär

"Är du djurälskare? Vet du skillnaden mellan ett marsvin och en hamster? Vill du jobba på en välkänd djuraffär i Ludvika med mer än 350 arters akvariefiskar? Kan du ge råd och tips till husdjursägare?"

Jag är allergisk mot djur med päls och fjädrar, tycker att husdjur är överskattade, fattar inte poängen med fiskar i akvarium (fiskar är till för att ätas), har aldrig förstått skillnaden mellan hamster och marsvin och har därför kommit fram till att det är typ samma sak, kan inte något om djur och är inte heller ett dugg intresserad. Perfekt jobb för mig, inte sant?

Anledningen till att jag tyckte att annonsen var trevlig, var för att den fick mig att skratta eftersom jag inte alls är lämplig för det här jobbet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. jag som förra veckan kom på att fiskar är lagomt jobbiga djur att ha. ^^

Emno sa...

Men de är bra på tallriken.

Anonym sa...

Jag har akvarium, men bara 7 sorters fiskar, ma kan äta dom, men då måste man äta många.

Emno sa...

Fast det vore lite elakt att äta upp dina fiskar, Bauer. xD