söndag 28 september 2008

Foppatofflor



Här ser vi några foppatofflor, men jag vill varna er för att titta länge på bilden. Koncentrera er istället på texten, eftersom det är alldeles för farligt att ägna all uppmärksamhet åt denna slags skor. Det är allmänt känt att foppatofflor orsakar skador på såväl ägare som omgivning. Åtminstone är det så i min värld. Hur det är i er har jag ingen aning om.

Jag förstår inte vad som är så bra med dessa så kallade foppatofflor. Först och främst tycker jag att de är fula, väldigt fula till och med. Det är acceptabelt med svarta eller andra mörka färger, men inte rosa och andra färgglada. Mina ögon uppskattar inte den synen. Att de dessutom verkar obekväma är ännu en nackdel. Jag vet att jag borde testa ett par innan jag uttalar mig, men nej det har jag ingen lust med.

De finns överallt, som att deras mål är att ta över världen. Kanske inte riktigt så, men ni förstår vad jag menar. De är populära. Anledningen till det är tydligen att de är bekväma, för jag har aldrig hört någon säga att foppatofflor är snygga.

Jag har egentligen ingenting emot att vissa människor väljer att ha sina fötter instoppade i ett par tofflor av gummi som ser ut att ha designats av en treåring. Jag är nöjd bara jag slipper dem, och så länge jag får tycka att de är fula och läskiga. För det är de.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så länge det inte kommer nära o våldtar än är det rätt lugnt iaf.

Emno sa...

Hittils har ingen gjort det, vad jag vet.