tisdag 16 september 2008

Gästbloggare hör ihop med planen om rikedom

Det här är ett inlägg som ska förklara Marcuz gästinlägg, eller åtminstone försöka förklara.

Såhär är det. Jag vill tjäna pengar, men jobba så lite som möjligt, eventuellt ingenting. Då föreslog han att jag skulle starta en blogg och låta honom gästskriva hos mig. På det sättet ska jag bli Sveriges mest lästa blogg och därmed tjäna pengar på den. Fast jag kanske borde skriva något bra själv också, men det löser sig. "En sak i taget" som Alfons Åbergs pappa brukar säga. Om man citerar Alfons pappa då har det verkligen gått för långt.. Eller är det ens pappan som säger så? Nu blev jag osäker. Det kanske är någon annan? Man kan inte citera fel, det bryter ju nästan mot nån lag. I alla fall någon oskriven regel. Äh, det spelar ingen roll om jag har fel, för nu bestämmer vi att han brukar säga så. Jag har alltså rätt. Då har man rett ut det också.

Det var den förklaringen, fast jag tappade tråden lite. Säg till om ni också önskar gästblogga och hjälpa mig på vägen mot att bli rik.

PS: Emmiz & Marcuz hjärta Fanglobe, Fanglobe hjärta Emmiz & Marcuz.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror ja fatta efter en stund.
Jag kan gästblogga någon dag :D:D

Emno sa...

Marie: Haha, bra. Du är TVINGAD till att gästblogga. ^^