måndag 29 september 2008

Såhär blir Emma miljonär på svarta gummistövlar! (gästbloggsinlägg)

Nu är det jag, Marie som har makten över Emmas blogg!
So here we go....

Jag tänkte ta upp det väldigt populära samtalsämnet gummistövlar.
Nu sitter säkert ni och tänker "Gummistövlar är väl ändå inte ett populärt samtalsämne" Men vet ni vad? Det är jättepopulärt bara att världen inte riktigt kommit på det än.

De senaste dagarna har jag börjat nästintill hatat blommiga och andra fula och färgglada gummistövlar. Om en vecka eller två hatar jag väl dem lika mycket som jag hatar foppatofflor. Fast egentligen har inte mitt hat mot gummistövlar och foppatofflor med det här inlägget att göra.
Det här inlägget ska handla om en superbra plan på hur Emma ska bli rik.
Det magiska svaret på det är: Hon ska starta gummistövelsfabrik!

Eftersom att det nuförtiden nästan bara finns rosa, prickiga, blommiga och andra fula stövlar som ingen egentligen vill ha, men folk köper det i alla fall bara för modevärlden har bestämt att nu ska alla gå i färgglada stövlar.
Egentligen borde man programmera om människan så den bryr sig mindre om modet och gör mer som den själv vill, men eftersom det nu skulle vara lite för invecklat så får man ta till andra knep.
Som att gå rakt emot strömmen och den idiotiska modevärlden genom att starta en gummistövelsfabrik som enbart tillverkar svarta stövlar!

Emmas stövlar skulle inte bara vara svarta, det skulle även vara världens bästa svarta stövlar eftersom det är hon som tillverkar dem.
Sen den idiotsäkra planen på hur just hennes stövlar skulle bli en succé är enkel. När människorna ser hennes assnygga svarta stövlar så skulle de inse hur mycket de egentligen hatar de blommiga och färgglada stövlarna och skulle därför välja att köpa Emmas stövlar istället.
Folk köper Emmas stövlar = Emma får pengar.
Mycket folk köper Emmas stövlar = Emma blir jätterik!

Sen eftersom jag är Emmas kompis och det var jag som kom på planen åt henne så kommer hon givetvis ge mig en del av vinsten så jag tjänar också på det. Men den största vinsten blir ändå att hon kommer slå ut alla färgglada stövlar på marknaden så jag slipper se folk springa runt i dessa fasansfulla så kallade skor.
Erkänn, jag är för smart?


Sist men inte minst vill jag bara säga
att jag älskar Emma!
Tack och hej för mig!

1 kommentar:

Emno sa...

Marie, vet du om att du är klockren? Det här är bästa planen någonsin, så självklart får du en del av min framtida rikedom.

Kan avsluta denna kommentar med ett sist men inte minst.. jag älskar dig.