måndag 29 september 2008

Nudelmysteriet

Det finns inte längre något oförklarligt bakom mysteriet med de försvunna nudlarna. Nudelmysteriet är härmed löst.

Jag ska ta allting från början. För ett tag sen hade jag minst 3 paket nudlar i skafferiet. Förra veckan fanns det... inga kvar. Inte ett enda paket syntes till. De var spårlöst försvunna. Jag visste att jag inte hade ätit upp dem, för jag skriver alltid upp det på en inköpslista så fort de är slut. Att vara utan nudlar är en kris man inte vill uppleva. Jag visste också att ingen annan hade ätit upp dem, för ingen i den här familjen förutom jag tycker om nudlar.

Jag tänkte att det kanske var likadant med nudlarna som med de försvunna riskakorna. Då frågade jag både min mamma och bror om de hade ätit upp mina dem, men de svarade nej. Jag blev lite ledsen, och skyllde i hemlighet på min styvpappa i ett par minuter. Sen hittade jag riskakorna bakom ett flingpaket.

Men så lätt löstes inte problemet med nudlarna. Jag flyttade undan massa saker, men nej de fanns inte där. Jag gav upp och försökte komma på en förklaring. Antingen hade jag gått i sömnen och ätit upp dem (den förklaringen strök jag ganska snart) eller så hade jag ätit dem men glömt bort det. Jag accepterade den sistnämnda och tänkte inget mer på det.

Men idag började jag prata om nudlar med min bror och plötsligt blev allting logiskt. Det var han som hade börjat gilla nudlar och därför ätit upp varenda paket.

Hm, jag undrar om man skulle kunna göra en saga av det här. Det finns ju Sagan om den tjocka feta pannkakan. Varför inte Sagan om nudelmysteriet?

(Jag vill avsluta med ett förlåt. Förlåt. Det här var antagligen ett av de mest meningslösa inlägg jag någonsin skrivit.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA! :D du är bra ibland!

smurfremix sa...

PANNKAKAN. <3