onsdag 15 oktober 2008

Walking with a ghost

Tegan and Sara har en låt som heter Walking with a ghost som jag i början av det här året tyckte var ganska bra, men jag tröttnade relativt snabbt. För ett tag sen förändrades min åsikt om den här låten ännu mer, eftersom jag upptäckte att The White Stripes har gjort en cover på den. Förvånade nog är covern mycket bättre än orginalet! Av den anledningen har jag numera lite svårt för att lyssna på den med Tegan and Sara. Den känns tråkig på något vis, inte lika intressant längre.

I vanliga fall lyssnar jag varken på Tegan and Sara eller The White Stripes. Men ibland upptäcker man en låt som helt enkelt är för bra för att låta bli att lyssna på. Det finns många, många låtar som är bättre exempel på sådana än den här. Men ni borde ändå lyssna.

Inga kommentarer: