fredag 3 oktober 2008

Sömnen

Ibland har jag svårt att somna, men de senaste dagarna har jag lyckligtvis somnat utan problem. Men det har dykt upp något nytt som stör. Jag vaknar för tidigt på morgonen.

Kan ta den här natten som exempel. Jag pratade i telefon med Marie tills tio, somnade antagligen redan en timme senare, vaknade efter att par timmar av ett sms från Jojo (som jag inte orkade svara på, förlåt) men jag trodde att det var väckarklockan med tanke på hur mycket det lät, somnade igen efter en stund, vaknade vid halv sex och kunde inte somna om riktigt, men emellanåt lyckades jag sova några få minuter innan jag vaknade igen, gick till slut upp vid sju. (Det var värre natten innan, då låg jag vaken i två och en halv timme. Blä.) Man ligger där och försöker somna medan minuterna bara går. Jag vill inte ligga vaken, det är bara slöseri med värdefull tid då jag borde sova.

Ja, jag hatar verkligen att vakna tidigt. Det är hemskt. Då ligger jag heller vaken länge innan jag somnar, för det är jag åtminstone van vid. Men det är tydligen omöjligt att bestämma över sömnen.

Inga kommentarer: