måndag 20 oktober 2008

Jag har drömt om att ha en riktig dröm

Det där med drömmar och mål är inte lätt. Jag vet inte om jag har några, åtminstone inte några självklara. Om jag har några kan jag inte se dem. Det är som att de är osynliga. Jag tror att jag borde börja leta innan det är försent, innan hela livet har flugit förbi.

Det var så mycket lättare att gå i skolan, för då visste man vad man skulle göra. Nu har man så otroligt stor valfrihet att det nästan är omöjligt att välja. Vissa människor påstår att man kan göra vad man vill, men det är inte sant eftersom det kan finnas olika hinder. Men hursomhelst, så vore det en fördel om jag visste vad jag ville. Jag önskar att någon kunde ta alla beslut åt mig, men då skulle livet bli totalt meningslöst. Jag vet att jag måste bestämma själv, men jag kommer inte fram till något.

Så jag sitter här och bara väntar.

Du vet vi väntar på ingenting. Du vet ingenting väntar på oss.

1 kommentar:

Anonym sa...

Beslut alltid dessa beslut.
Dumma liv..