fredag 16 januari 2009

Seven days a week

Ett dygn består av 24 timmar, tydligen är det för få. Varför skulle det annars kännas som att jag har för lite tid? Jag, som den här veckan bara jobbat 20 timmar, tycker att dygnen är för korta. Eller det kanske egentligen inte är dygnen som är för korta. Det kanske är veckans dagar det är fel på. En helgdag extra hade jag inte tackat nej till.

Fast.. sanningen är nog att det bara är jag som är lat. Lite mer tid att lata sig på, och lite mindre arbetstid hade inte skadat. Tyvärr kan man inte leva på att lata sig. Det ger inte särskilt mycket pengar. Inga alls. Att jobba ger mer pengar. Varför måste alltid de jobbiga alternativen vara de vettigaste?

(Ibland vill jag verkligen bara sova mig igenom livet. Varför får jag inte det?)

1 kommentar:

Anonym sa...

Sova mera hade jag inte heller klagat på.
Men ja de fattas allt några timmar på ett dygn.