måndag 19 januari 2009

Måndagsfolket

Idag var dagen då jag tappade bort min mobil. Det stora problemet var att jag var utomhus. Jag letade förtvivlat överallt på en 50 meter lång sträcka, men den fanns inte där. Den var spårlöst försvunnen. Efter att ha finkammat området 10 minuter gav jag upp. Då hittade jag den helt ensam i snön där den låg och frös. Min stackars mobil..

Idag var också dagen då jag ägde på msnspel, eftersom jag hittat en värdig motståndare som inte var världsbäst på fyra i rad. Tack Marcuz.

Idag var dagen då jag vaknade av att telefonen ringde fem i åtta, och jag fick frågan om jag kunde börja jobba klockan åtta. Det är vid ett sådant tillfälle man önskar att man levde i framtiden och att teleportörer existerade.

Idag var dagen då en flaska coca-cola smakade godare än på många månader. Jag hoppas jag inte kommer bli colaberoende. Inte bra för tänderna, nej nej. Tänder är förresten väldigt jobbiga. Jag har alltid tyckt det varit jobbigt att borsta dem. Precis som att jag en gång i tiden hatade att knyta skorna för att det var så drygt.

Jag undrar om jag skulle trivas i en tid då det inte fanns tandborstar eller skosnören. Antagligen inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

COLA<3
Fyra i rad vi ska spela det igen!
För jag vill äga dig lite mer :D:D.
O sen borsta tänderna är dödligt tråkigt och jobbigt. Men fyller sin funktion iaf..

Anonym sa...

Haha, jag är ju bäst på msnspelen. :(