torsdag 8 januari 2009

Musik non stop

Igår kväll var det dags för grammisgalan. En sak var väldigt förvånande. Att E.M.D vann priset för årets låt. Jag undrar hur det gick till. Det är inte någon bra låt, det är långt ifrån en bra låt. Det har inget att göra med att jag inte tycker om bandet. Låten är helt enkelt dålig och alla andra nominerade hade bättre låtar. Personligen tyckte jag att Markus Krunegård borde vunnit, men hade förstått om de andra, utom just E.M.D, vunnit. Så det är synd. Väldigt synd. Men inget jag kommer lida för i evighet. Dock är det synd om Markus som borde fått något grammis. Jag blev i alla fall glad för att Annika Norlin (Hello Saferide) blev årets textförfattare. Hon förtjänade det verkligen. Texterna är fantastiska.

2008 har varit ett fint musikår, med till exempel Markus, Hello Saferide, Billie the vision & the dancers, Håkan Hellström, The Killers, Kristian Anttila, Lasse Lindh och Navid Modiri & Gudarna. Tack för det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grammisgalan var bara katastrof o blä.

Anonym sa...

fin musiksmak du har vännen! och annika förtjänar det verkligen, så himla fin