onsdag 24 december 2008

Oh no... it's Christmas

God jul, antar jag. Ännu ett år har gått och julen är här igen. Precis som varje år. Kanske lite överskattad, eller underskattad. Eller både och. Jag vet faktiskt inte. Men jag tycker om den ändå.

Men saker har förändrats. Barndomens jular är borta. Det fattas människor när det är som att släktskap har brutits, sjukdomar och trötthet vinner och när döden kommer emellan. Men nej, jag är inte ledsen för det. Inte just nu. Jag bara kom att tänka på det. Det kanske är meningen att man ska vara positiv på julen, för att det är en fin högtid, enligt många. Jag är varken positiv eller negativ, ganska neutral. Men jag trivs, just nu, det gör jag. Det händer inget speciellt, utan är helt enkelt bara lugnt och ganska bra. Trots att det fattas människor och trots att det inte står någon julgran i hörnet bredvid datorn. Men jag trivs inte lika mycket nu som tidigare jular. Kanske för att jag fortfarande var ett barn på den tiden. Nu vet jag inte vad jag är. Det spelar ingen större roll. Tiden går och saker förändrats.

Hur som helst så räcker det med dessa tankar nu. Jag hoppas att ni inte har funderat och analyserat lika mycket som jag, utan istället bara har haft en trevlig julafton!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm. God jul på dig iaf älskling<3

Anonym sa...

hejsan i vintervädret!
kolla gärna in min nya blogg.
kram Linda.