onsdag 10 december 2008

Julgransfötter, typ

Det är ju svårt att blogga om julgransfötter
speciellt om man är sjuk och allmänt trötter
Men jag lovade mig själv att försöka
så att ni en uppdaterad blogg kan besöka

I mitt hus finns en rödgrön julgransfot
men jag lovar, den ser ut som skrot
De är nog inte till för att vara fina
att titta på dem är mest en pina
Eller det kanske bara gäller vår
som har sisådär tre tår
Säkert är i alla fall att den är ful
men jag gillar den ändå varje jul

Det här är rim i nivå med en unges som är två
för erkänn, mina rim är jävligt grå
Okej okej, en tvååring kan knappt tala
men åtminstone som en tupp gala
Jag vet att jag överdriver
men tyst, det är jag som skriver

Ojdå, jag tappade visst tråden
men jag får väl tacka för applåden
Vänta nu, här är det tyst
det hörs inte ett knyst
Jag borde hålla mig borta från rimmen
åtminstone den närmsta timmen
Men jag lovar det är ett beroende
vare sig man är atetist eller troende

Jag vet att jag är kass
så kom hit och ge mig lite glass
Då kanske jag blir bäst och söt
men ja, jag vet jag är en nöt
Dömd att misslyckas
kan det tyckas
Nu spårade jag ur igen
Jag hade det på känn

Men vet ni vad?
Var nöjd och glad
för här är min sista rad

1 kommentar:

Anonym sa...

Dina rim får mig att Le.
Ingen rimmar lika bra som du<3