måndag 15 december 2008

Sanningen om öronproppar

Visste ni att jag hatar öronproppar?

För det första är de fula. Åtminstone de där gula, ni måste veta vilka jag menar. Usch. För det andra är de irriterande. Jag vill inte ha några konstiga saker med äcklig konsistens i mina öron. Nej, jag brukar inte ens använda öronproppar. Jag minns att jag har använt några gånger för att kunna sova, när ljudet runt omkring har varit jobbigt. Och en gång på en konsert, men det var ingen bra idé. De var speciellt gjorde för sånt, men förstörde ljudet och upplevelsen. Aldrig mer, säger jag bara.

Poängen med öronproppar är att dämpa ljudet och skydda hörseln, tror jag. Eller vänta nu.. deras mål, meningen med livet, kanske är att ta över våra öron för att sedan krypa in i våra huvuden. Då får vi galna scoutsjukan, en läskig variant av rabies. Det borde finnas varningsskyltar på öronproppar, inte sant? Precis som det finns på cigarettpaket. Öronproppar skadar allvarligt dig själv och personer i din omgivning. Typ. Varför är jag sämst på att hålla mig till ämnet?

Ehm. THE END.

6 kommentarer:

Anonym sa...

haha ja det där gjorde du väl bra emma :P

smurfremix sa...

Du är allt för underbar. *glomp*
Galna scoutsjukan är inte bra!

Anonym sa...

Så du menar att du hellre blir hörselskadad och/eller får tinnitus än att använda öronproppar när du vistas i högljudda miljöer ???

Emno sa...

Sara: Inlägget var inte 100 % seriöst, men det kanske inte framgick. Svaret på din fråga är nej. Jag är medveten om att det kan orsaka skador, så OM jag anser att volymen är för hög så använder jag öronproppar, ja.

Anonym sa...

Testa apotekets hudfärgade öronproppar. Stoppar man in dem som djupt som man ska i öronen så ser man dem inte. Där är mjuka och sköna och dämpar bra. Sover själv jämt med öronproppar. Sover själv dessa öronproppar varje natt. Så skönt att slippa ljud när man ska sova.

Anonym sa...

När använder ni öronproppar? Jag borde nog haft det idag när jag provade att skjuta lerduvor, ringer liksom rätt mycket i öronen nu. Är det någon annan som skjutit utan proppar i öronen? Hur lång tid tar det innnan pipet försvinner?