fredag 12 december 2008

Det är bara så som människor är och vi lever i en cynisk värld

Blondinbella. Ni kan inte ha undgått namnet. Vissa tycker att hon verkar korkad, andra har redan bestämt sig för att hon är det. Jag har aldrig förstått hur de kan komma fram till det. Att hon har lyckats få sin blogg så pass stor, och dessutom tjäna pengar på det, vad är det korkade i det? Hon kan skriva och hon har åsikter. Att jag inte förstår storheten i hennes blogg är en annan sak. Hennes blogg intresserar inte mig, men jag ogillar henne inte för det, så som många andra gör.

Men människor verkar tycka om att hata, kasta elaka kommentarer på andra. Blondinbella råkar ut för det, men hon är bara ett exempel. Det finns otroligt många fler som får utstå detta hat via internet. Kanske för att man har möjligheten att vara mer eller mindre anonym, vilket egentligen inte borde spela någon roll.

Men tillbaka till Blondinbella. Varför hatar vissa henne? För att hon är framgångsrik? Eller har de bara bestämt sig för att hon är jobbig? Jag vet inte. Men jag råder dem att lägga ner hatet, vem det än är riktat mot. Det är bara meningslöst. Även om du är anonym, så är det ändå du som står bakom orden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hata gör jag inte. Hata är ett starkt ord.
MEN jag starkt stör mig på henne.
Men fine hon får väl blogga för mig om hon vill.
Men de räcker för mig att se det här
http://www.youtube.com/watch?v=875cWF_Ueus&feature=related

Och jag stör ihjäl mig.....

Anonym sa...

jag gillar inte riktigt bilden av henne, men helt seriöst, hon måste vara så otroligt smart människa! Hon är lika gammal som oss ungefär, har en blogg hela sverige vet om, driver ett företag OCH pluggar. Vi som tjatar över några prov..