onsdag 30 december 2009

2009 - födelsedag

Årets födelsedag

Nu ska jag vara självisk och fokusera på min, min, min födelsedag! Egotripp till 14:e december. Here we go!

2009 var året då jag fyllde år i en fucking månad! Som liten hade jag trott att jag befunnit mig i himlen. Den 14 november fick jag min första present, en sjukt snygg Thåström-affish. Just nu är den inramad och hänger ovanför mitt skrivbord. Den hänger lite för lågt, lite för fel. Men perfektion är inget måste. Resten av november var ganska dött när det gäller födelsedagsfirande, för då var det planering som gällde!

Helgen mellan den fjärde och sjätte smällde det igen! Ytterligare en present dök upp och mycket god mat serverades. Helgen efter var det fest som gällde och där rasade det in grattis, presenter, kramar och glädje. Och yatzy-pappersbitar över köksgolvet, tack för det kära vänner! MEN. Vid det laget hade jag ännu inte ens fyllt år. När det äntligen blev den 14:e december så kom jag ihåg det på morgonen. När jag sedan tog mig an dagen var det helt borta. Jag hade inte en tanke på att jag fyllde år. Men det gjorde jag visst och jag blev firad med middag, för sista gången för det här året.

Nu ska över 200 ords egoprat snart nå sitt slut. Jag har bara någonting att poängtera Det är inte presenter som är grejen med att fylla år. Det är att känna att man betyder något. Det är att någon kommer ihåg en. Tack för det.

1 kommentar:

M sa...

Bra att du är nöjd med din födelsedag och allt runt omkring.