söndag 10 januari 2010

Babbel

Idag har jag förvånande nog pluggat, haha. Jag har också tröttnat på att plugga. Jag har städat och tröttnat på det med. Jag har ätit chips och tröttnat på det. Jag har kollat på En ängels tålamod och tröttnat på det Det finns nog inga tidsfördriv i världen som inte slutar att vara roligt. Det är precis som att man inte vill äta pizza flera dagar i rad. Pizza är gott, men inte i längden. Det är kul att kolla på En ängels tålamod. Man ler och man skrattar. Men man tröttnar, suckar och säger att man har tråkigt. Jag undrar hur mycket tid i livet man ägnar åt att ha tråkigt. Jag har nästan alltid tråkigt när jag väntar på bussen. Jag har tråkigt när jag står i evighetslånga köer. Jag har tråkigt när jag sitter hemma och stirrar in i en vägg.

Det finns hur många uppfinningar som helst vars syfte är att spara tid åt ägaren. Fryst pizza från typ ica och micro är ett bra exempel på det. Jag kan då fixa mat på två minuter. Om jag hade bakat pizzan själv hade det kunnat ta en och en halv timme. När jag värmer billys frysta (dock goda) pizza kanske jag ägnar 1 timme och 28 minuter till att ha tråkigt.

Tur att det har uppfunnits massa meningslösa tidsfördriv också. Men det är roligare att fördriva tiden tillsammans med någon annan.

Min poäng: Hej, jag heter Emma. Jag söker sällskap.

5 kommentarer:

M. sa...

Se sluta säg att du inte kan. Du hade kunnat lekt med mig idag.

Emno sa...

Nej, för det gick ju inga bussar.

M. sa...

Men ändå. DU kunde tagit en uppfriskande promenad :(

elin sa...

om man bara hittar någon syssla som är rolig som man kan göra på massa olika sätt. idrotta typ? eller hitta olika väggar att titta in i? ^^

Emno sa...

Jag? Idrotta? Inte riktigt min grej kanske. :D